Forum: Overview Treffpunkt - 만남의 장 RSS
Augsburg im Januar 2016
Suche Koreanerinnen zum Koreanisch sprechen (oder Tandem)
This ad is presented to unregistered guests only.
TinaInKorea #1
Member since Sep 2012 · 80 posts · Location: Anyang
Group memberships: Benutzer
Show profile · Link to this post
Subject: Augsburg im Januar 2016
Hallo zusammen,

ich werde im Januar 2016 fast 4 Wochen in Augsburg verbringen und möchte in dieser Zeit nicht mein ganzes Koreanisch verlernen. Ich kann mich einigermaßen ausdrücken und einer alltäglichen Unterhaltung folgen.
Falls jemand von euch Zeit und Lust hat, sich ein paarmal auf einen Kaffee (oder ein Bier) zu treffen, wäre das toll. Ich lebe fast seit 4 Jahren in Korea und kenne auch die Kultur sehr gut.
Nur bei K-Pop und Drama muss ich leider passen - ich bin über 40 und interessiere mich gar nicht für Soaps etc...

Bei Interesse können auch gern zusammen lernen - ein richtiges Sprachtandem, das könnten wir später auch per email weitermachen.

Bitte meldet euch! Auch falls ihr von irgendwelchen regelmäßigen koreanischen Treffen wisst.
Viele Gruesse, Tina

Hi everybody,

I'll stay in Augsburg for 4 weeks in January 2016 and would like to maintain my Korean during the stay. I can speak half-fluent and follow a common conversation.
If anybody is interested to meet a couple of times over coffee (or beer) I'd appreciate it very much. I have been living in Korea for 4 years now and know the culture pretty well.
I just don't know anything about K-Pop and K-drama - I am well in my 40s and don't like soaps/series of any kind...

If you are up to it, we can also have a genuine language exchange, studying together. We could continue via email later.

Please connect! Also if you know about any Korean meetings.

Best regards,
Tina
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Go to forum
Not logged in.
Lost password · Register
Current time: 2020-02-20, 06:12:04 (UTC +01:00)  ·  Impressum  ·  Datenschutz