Forum: Overview Allgemeines Forum -  자유게시판 RSS
F Visum für China in Korea
This ad is presented to unregistered guests only.
Maikkk #1
Member since Mar 2012 · 2 posts
Group memberships: Benutzer
Show profile · Link to this post
Subject: F Visum für China in Korea
Hallo zusammen,

ich auf der Suche nach der Antwort ob es für einen deutschen Staatsbürger möglich ist ein F Visum für China in Süd Korea zu bekommen? Absicht ist, dass ich das für ein Praktikum brauche. Alle nötigen Dokumente habe ich soweit im original und ich war vorher auch schon mal in China (dieses Jahr).

Danke!!!
Nihat #2
Member since Jan 2012 · 14 posts · Location: Ingolstadt
Soweit ich da informiert bin spielt dein koreanisches Visum eine große Rolle.
Freunde von mir mit deutschem Pass durften letztes Jahr nicht von Korea aus nach China reisen, da ihr Visum in Korea nur noch 2 Monate gültig war und dies war laut dem Chinesischen Konsulat zu kurz um überhaupt für nur 1 Woche Urlaub einreisen zu dürfen.
KoreaEnte #3
Member since Jan 2007 · 642 posts · Location: Seoul/Düsseldorf
Wir konnten damals problemlos von Korea nach China reisen, das Reisebüro in Korea hat das Visum sogar per Eilantrag in nur 3 Tagen beschafft (was aber deutlich teurer ist). Gültig war unser Studentenvisum in Korea noch etwa 3 Monate meine ich.
Maikkk #4
Member since Mar 2012 · 2 posts
Habe gestern eine E-Mail von den Koreanischen Behörden bekommen:

Dear Mr.

To apply for Chinese visa, you must fit one of two conditions.

1) a person who has over 6 months left on Alien Registration Card issued by Korean government
2) a person who has past Chinese visa and immigration stamps into China within last 2 years

If you fit one of those conditions, visit travel agencies in Korea and apply for the visa through agencies with your passport, 1 photo, invitation letter from Chinese government or company and your business card of your Chinese company.
Ordinary procedure takes 4 days(not including weekends and holiday) and express procedure takes 2 days(not including weekends and holiday).
According to new regulations regarding Chinese visa for foreigners(including Koreans), you can not apply for the visa in person at the consulate.
You can also check the list of authorized travel agencies on our website http://busan.china-consulate.org
For further question and information, please feel free to mail us again or call 051-743-7990.

Sincerely,

Geht also doch  :)
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Go to forum
Not logged in.
Lost password · Register
Current time: 2019-08-20, 16:37:00 (UTC +02:00)  ·  Impressum  ·  Datenschutz