Forum: Overview Allgemeines Forum -  자유게시판 RSS
Formel1 in Korea???
This ad is presented to unregistered guests only.
Holgi #1
User title: Lost in" sparkling" Korea
Member since Jan 2009 · 112 posts · Location: Seoul
Group memberships: Benutzer, Gesperrte Benutzer
Show profile · Link to this post
Subject: Formel1 in Korea???
Hi,
kann irgendwer aus dem Forum untenstehenden Artikel bestaetigen or hat weitere Informationen?

Gruss
Holgi

Korean F1 – Formula 1 in South Korea

2010 has been named as the year when Formula 1 motor racing arrives in South Korea, with the first Korean F1 set to join this world wide sport. The arrival of the Korean F1 will see South Korea once again on the world stage, with Korea also having co-hosting the 2002 football World Cup.

The Korean F1 race has been confirmed and organizers say that the intention is to build a formula 1 racing circuit in South Cholla province in South Korea. The Korean F1 track has been designed by Herman Tilke, with an estimated £140 million pounds to build the track. The formula 1 circuit in South Cholla will be in Yeongam in the South of Chollo (about 250 miles south of the capital of Korea, Seoul).

In recent years, South Korea has come from nowhere to become the 3rd biggest economy in Asia. Korea also is known worldwide for its involvement with cars. Korean car companies such as Hyundai and Daewoo are huge exporters of cars worldwide Spanish formula 1 grand prixand Korean people themselves, traditionally always embrace the opportunity to host worldwide sports events. South Korea has also held the Olympics and is seeking in the future to also hold the winter Olympics.

The Korean formula one agreement is a 7 year race deal, a deal setup by Bernie Ecclestone and the Korea Auto Valley Operation (KAVO) and the local Cholla-Namdo regional government. In the last 5 years the number of F1 races has increased and more races in Asia have been added to the formula one calendar with Malaysia, Korea and the possibility of India in the future.
2Face #2
Member since Feb 2009 · 231 posts
Group memberships: Benutzer
Moin Moin
Aus dem Norden

@Holgi

Yep , es stimmt.
Ich dachte nur das es erst 2011 soweit ist .
Ich habe auch nochmal nachgeschaut.
Aber die Änderung nach 2010 scheinen richtig zusein.
Aber 100%ig wird das erst bestätigt wenn die Arbeiten fertig sind.

http://www.motorsport-total.com/f1/splitter/2009/04/Baubeg…

Diese Entscheidung ist teil der Ausweitung, der Formel 1, Richtung Asien .
Auch was Indien angeht könnte in den nächsten 2 bis 3 Jahren eine neue Rennstrecke kommen.
Mit Force India ist ja auch ein Rennstall mit viel Geld und Marketing in der Formel 1.

Da die Formel 1 in UK,Italien und Deutschland aber noch immer der mit Abstand wichtigste Rennsport ist und dort auch die Grössten Geldgeber sind, wird die Formel 1 zumindest dort keine Rennstecken verlieren .
This post was edited 2 times, last on 2009-08-26, 11:39 by 2Face.
Holgi #3
User title: Lost in" sparkling" Korea
Member since Jan 2009 · 112 posts · Location: Seoul
Group memberships: Benutzer, Gesperrte Benutzer
Klasse!!
Dann weiss ich ja, wo ich hoffentlich ein laanges Wochenende 2010 verbringen werde.
Falls noch wer aus'm Forum mitkommen moechte und falls Tickets nicht zu teuer werden, immer schoen"hier" schreien und vielleicht kriegen wir ja was organisiert....
gianola82 #4
Member since Jun 2005 · 105 posts · Location: Zürich
ich hoffe sehr,  dass es dieses Mal klappt. Die Koreaner hatten schon Anfang 2000 auf ein Rennen gehofft, dann aber wohl wegen lokalen Unstimmigkeiten die Rennstrecke nicht fertiggestellt.

Bleibt zu hoffen, dass es dieses Mal klappt. Letztes Jahr gab es im uebrigen einen Formel1 Promo Event and der Coex mit einem Auftritt von BMW-Sauber mit Nick Heidfeld. see below.

http://swisskimchi.blogspot.com/2008/10/heulende-motoren-q…
2Face #5
Member since Feb 2009 · 231 posts
Quote by gianola82:
ich hoffe sehr,  dass es dieses Mal klappt. Die Koreaner hatten schon Anfang 2000 auf ein Rennen gehofft, dann aber wohl wegen lokalen Unstimmigkeiten die Rennstrecke nicht fertiggestellt.

Es ist davon auszugehen , dass es diesesmal klappt.
Eigentlich war am Anfang der Saison noch die Rede von 2011 .
Das es auf 2010 vorverlegt wurde ist ein gutes Zeichen ( denke ich :scared: )
Verträge sind auch schon unterschrieben so das ,bei nicht einhalten, bestimmt Strafen kommen .

Und sollte es doch nichts aus nächstes Jahr werden dann bin ich mir sicher dürfen wir uns auf 2011 freuen.

Gibt es eigentlich Bilder von den Arbeiten?
Und schätzt ihr die Lage der Strecke als gut ein?
gianola82 #6
Member since Jun 2005 · 105 posts · Location: Zürich
Offizielle Homepage mit wenigen Bildern. Leider alles in Koreanisch....as usual.

Pressemeldung von REUTERS:

SEOUL, Sept 1 (Reuters) - Organisers of a planned South Korean Formula One Grand Prix have secured full funding to complete the building of a circuit by July 2010 and operate the race, they said on Tuesday.

The Korea Auto Valley Operation (KAVO) said in a statement it had raised 198 billion won ($159.7 million) in loans under a financing deal with nine local financial institutions.

The rest of a total 434 billion won needed to build a racetrack and run the event would be covered by the organiser's capital and public subsidy, KAVO said.

The 3.4 mile track, designed by Hermann Tilke, is under construction in the southwestern region of South Cholla province.

The country, one of the world's leading car exporters and home to Hyundai Motor Co (005380.KS) and Kia Motors Corp (000270.KS), agreed a deal with Formula One supremo Bernie Ecclestone three years ago for a race in 2010.

A recent draft version of the provisional 2010 calendar circulated to teams at last weekend's Belgian Grand Prix did not include South Korea, however. ($1=1239.6 Won) (Reporting by Rhee So-eui, editing by Alan Baldwin)
Close Smaller – Larger + Reply to this post:
Smileys: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Special characters:
Go to forum
Not logged in.
Lost password · Register
Current time: 2019-12-09, 03:00:58 (UTC +01:00)  ·  Impressum  ·  Datenschutz